Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że strona produktowa i sklep internetowy to jedno i to samo. Nic bardziej mylnego i te dwa rodzaje serwisów internetowych mają dwa różne zadania, choć sprowadzają się do jednego i tego samego czyli zakupu oferowanego produktu. Strona produktowa to standardowa strona internetowa stworzona po to aby promować usługi, jeden produkt z naszej oferty lub całą serię produktów. Taka strona tworzona jest często w celu budowania marki i posiada wyeksponowany brand oraz całą gamę artykułów opisujących naszą ofertę, na którą składa się tylko jeden produkt lub bardzo wiele.
Przy tworzeniu strony produktowej nie można także zapomnieć o dużej ilości zdjęć, na których będzie można się zapoznać wizualnie z danym produktem bądź marką. Dużym atutem przy tworzeniu stron produktowych będzie stworzenie krótkiego video z opisem funkcjonalności i korzyści produktów oferowanych przez naszą firmę. W odróżnieniu od sklepów internetowych na stronie produktowej nie ma zainstalowanego koszyka zakupów a celem strony jest zainteresowanie potencjalnego klienta do zakupu danego produktu w wybranym sklepie stacjonarnym bądź na wybranej platformie ecommerce. Ten model stosują często duże sieci handlowe, gdzie zakupów dokonuje się głównie w placówkach stacjonarnych.
Natomiast w odróżnieniu od strony produktowej, sklep internetowy posiada już pełną funkcjonalność umożliwiającą dokonanie zakupu danego produktu i realizację zamówienia prosto do klienta. Bardziej uważni czytelnicy zauważą, że strona internetowa oferująca sprzedaż online jest swego rodzaju stroną produktową ponieważ w wielu przypadkach posiada na poszczególnych podstronach rozbudowane opisy produktów, zdjęcia i filmy ilustrujące dany produkt.
Podsumowanie
Jednak w odróżnieniu od strony produktowej na stronach internetowych rozwijanych w formie sklepu internetowego nie będzie nam zależało na budowaniu marki a przede wszystkim na sprzedaży produktów. Naszym głównym celem będzie zarabianie bezpośrednio na sprzedaży wszystkich produktów dostępnych w naszej ofercie.