Zdrowy styl życia? Zacznij od dziś!

0
255

Znasz to? „Od jutra się odchudzam”, „Od jutra nie palę”, „Zaczynam biegać”…Każdy z nas przechodzi przez ten etap. Obiecujesz sobie zmiany, które mają poprawić jakość Twojego życia. Żyjemy coraz szybciej, coraz więcej obowiązków spada na nasze głowy, gonimy za pieniędzmi. Wszystko to odbija się na zdrowiu.

Czujemy ciągłe zmęczenie, bóle głowy i mięśni. Dopada nas złe samopoczucie, które z czasem prowadzi do depresji. Aby skutecznie zmienić jakość swojego życia, pojęcie zdrowego stylu powinno stać się dla Ciebie codziennością. Oto kilka podstawowych kroków, aby rozpocząć zdrowy styl życia.

1. Stres

To najważniejszy i zarazem najcięższy przeciwnik w walce o Twoje zdrowie. Trudno wyeliminować go całkowicie z naszego życia. Niewątpliwie, przeciążenie stresem sieje ogromne pustki w organizmie. Przyspieszone tętno, bóle w klatce, zawroty głowy, nudności to tylko początek. Z czasem pojawiają się problemy z sercem, nadwaga lub niedowaga, wypadanie włosów, niepokój, lęk i depresja.

Warto więc spróbować kilku technik, na radzenie sobie ze stresem i odszukać sposób, który nam pomaga. Techniki relaksacyjne, masaże, kąpiel, dodatkowa dawka ruchu. Nie zamęczaj się, jeśli coś Ci dziś nie wyszło. Jutro też jest dzień. Nie uciekaj od ludzi. Nic bardziej nie pomaga na stres, jak obecność i wsparcie najbliższych.

2. Zdrowa dieta

Nie chodzi oczywiście o odchudzanie, a o zmianę nawyków żywieniowych. Jeśli jednak cierpisz z powodu kilku nadprogramowych kilogramów, warto się ich pozbyć. Na pewno nie zaszkodzi. Internet zalewa nas przepisami na cudowne diety, jednak wystarczy wprowadzić kilka zmian w jadłospisie, a efekty pojawią się bardzo szybko.

Ogranicz lub wyklucz całkowicie kawę ze swojego menu, pij za to więcej wody. Jeśli nie lubisz jej smaku, nie sięgaj po wody smakowe! To źródło cukru, a ten nie sprzyja zdrowej diecie. Do szklanki z wodą dodaj plasterek owocu, listek mięty czy nawet orzeźwiający ogórek.

Zapomnij o słodkościach i obciążających nasz żołądek tłustych wędlinach i mięsach. Nie smaż na patelni. Gotuj na parze lub piecz w specjalnym worku. Wszystko jest dozwolone, byleby ograniczyć tłuszcz. No i najważniejsze. Wprowadź do swojej diety większą ilość warzyw i owoców. Pamiętaj jednak, że niektóre owoce zawierają dużo cukru, dlatego nie przesadzaj z ich ilością w ciągu dnia.

3. Aktywność fizyczna

Zdrowa i zbilansowana dieta plus odrobina ruchu to klucz do sukcesu. Pamiętasz, jak po porannym joggingu wstępują w Ciebie nowe siły i czujesz się jak nowo narodzony? To właśnie endorfiny. Ruch wpływa na ich uwalnianie z organizmu. Dzięki nim czujemy się przepełnieni optymizmem.

Forma aktywności to już indywidualny wybór. Jazda na rowerze, wspomniany jogging, basen. Świetną opcją jest również taniec, siłownia i fitness. Zajęcia w grupie bardzo motywują i pozwalają nawiązać nowe znajomości. A to działa jak naturalny „odstresowywacz”.

4. Używki

Jeśli chcesz osiągnąć cel i wprowadzić skuteczne zmiany to nie oszukujmy się. Musisz zrezygnować z substancji, które szkodzą Twojemu zdrowiu. Jeśli palisz – rzuć! Jeśli pijesz zbyt dużo alkoholu – ogranicz lub wyklucz całkowicie! Inaczej nie osiągniesz sukcesu. Jeśli sam nie radzisz sobie z problemem, poproś o pomoc. Zgłoś się na terapię, idź do apteki i kup środek pomagający w walce z nałogiem. Nie nadużywaj również środków przeciwbólowych. Potwierdzone bowiem jest, że mają negatywny wpływ na nasze zdrowie.

5. Odpoczynek i sen

Nic tak nie regeneruje naszego organizmu jak sen. Prawidłowy rytm dnia powinien mieć formę 3 razy po 8. Co to oznacza? Osiem godzin snu, osiem godzin pracy, osiem godzin odpoczynku. Nie każdy oczywiście może pozwolić sobie na takie luksusy. Warto jednak zadbać o odpowiednią dawkę snu, aby zregenerować siły i mierzyć się z codziennym stresem.

To tylko kilka podstawowych zasad, które pomogą wprowadzić zmiany w dotychczasowym życiu. Dodając do listy systematyczne badania profilaktyczne, powinieneś odnieść zamierzony efekt. Oprócz zmian w samopoczuciu, unikniesz rozwoju wielu chorób takich jak cukrzyca, nadciśnienie, choroby układu krążenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here